Logo nedir? Lafız mealı olarak asıl önlığı dilimizde amblem olan, bir konuin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak konuletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı konui sembolize edebileceği kadar, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara mevla olur.
Sorusu sorulduğunda lügat mealının haricinde, birbir hayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı meydana getirecek olan nefer veya kuruma neyin ve elbette aktarıldığı oldukça önemlidir. özge taraftan logo tasar çizim çkızılışmasını meydana getirecek nefer veya kurumun sizi elbette anladığı ve logo çkızılışmanızı elbette değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, konuletmenizin ve bundan sonraki çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkonutirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş alanı ile faaliyette kâin şirketler muhtevain daha çok yeğleme edilebilir. Vahit bir sektörde canlılık gösteren konuletmelerin çoklukla logoları kolü temsil eder. Ama birden şu denli kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne konue yarar?
İşletmeler muhtevain logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz ahit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ya aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan sahi bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple konuletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza kip adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasar çizim” çkızılışması ile kellelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta gâh kişilerin bir zevahirte tanılamanmasını sağlayıcı konuaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, basitçe anlaşılır, sınırırlanması basitçe, olanaklı olduğunca azca nüshada renkten oluşesrarıdır. Her çeşit baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı şirket evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa neden vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya muhteşem beis verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin içeriğine mütenasip olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanıdizi lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü ahit üstelik rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da şirket muhtevain logo tasarlanacağı ahit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı ahit simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu fen çok önemlidir.