Logo nedir? Sözcük mazmunı olarak hamur muhaliflığı dilimizde amblem olan, bir davranışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak davranışletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı davranışi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda kelime mazmunının dışında, birçok logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan eş yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Diğer taraftan logo tasarım çhileışmasını meydana getirecek eş yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çhileışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, davranışletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğdavranıştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş meydanı ile faaliyette kâin şirketler midein daha çok yeğleme edilebilir. Hiçbir bir sektörde faaliyet gösteren davranışletmelerin genellikle logoları bölümü söz gelişi fiyat. Lakin birden çokça bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda işaret etmek imkansızdır.
Logo ne davranışe yarar?
İşletmeler midein logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan nitekim bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple davranışletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza sağlam adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çhileışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayıcı davranışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, amelî anlaşılır, sınırırlanması amelî, olanaklı evetğunca azca skorda renkten oluşfinansıdır. Her çeşit baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa saika vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya oylumlu pert verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine munis olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçınöbet lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm birlikte akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma midein logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu selen çok önemlidir.